Korlátlan kalandozások itthon és Európában. Travel and Gastro

Fishansuperman

Fishansuperman

Tzaziki (τζατζίκι) az elképzeléseim szerint

2015. január 28. - Tamás Gergely

Ma sütöttem kenyeret, persze nem én, hanem a gép, lisztkeverékből, így ez nem az én, hanem a kenyérsütő érdeme, de elképzeltem mellé a saját Tzatziki - met. Ez egy görög étel, amely más dél - európai országokban is ismert, mint pl. Törökország, vagy Macedónia. A név török eredetű, dzadziki - ből ered, de hívják satzikinek is. A legfontosabb összetevője a joghurt, amely eredetileg kecske, vagy juh tejből készült, de én már tehéntejből készültet adtam hozzá, továbbá uborka, fokhagyma, olívaolaj, kapor és só, amelyet kiegészítenek mentával, petrezselyemmel és valamilyen savas lével, ecettel, vagy citromlével. Én a saját képemre alakítottam, kiegészítettem, így lássátok a receptem:

1 kígyóuborka

1 - 2 cikk fokhagyma, vagy fokhagyma krém,

1 - 2 újhagyma

10 dkg fokhagymás krémsajt

20 dkg görög joghurt

 fél csokor kapor

olívaolaj

fokhagymabors

Az uborkát legyalulom, sózom, majd kinyomkodom, a levet shotos pohárba öntöm, és megiszom, imádom :), felaprítom az újhagymát és a fokhagymát, és az uborkához adom, fűszerezem, majd összekeverem a krémsajttal és a joghurttal, valamint egy kevés olívaolajjal,  a kaprot felaprítom, és hozzákeverem, nekem van a fagyóban, fagyasztott, a saját kertből származó. Könnyű és finom, egy szelet friss kenyérrel, olívaolajjal meglocsolva tálalom.

dscf2933.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://halbanpacolt.blog.hu/api/trackback/id/tr947118763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása