Korlátlan kalandozások itthon és Európában. Travel and Gastro

Fishansuperman

Fishansuperman

Kocsonya Miskolcon, szerintünk

2015. február 04. - Tamás Gergely

A kocsonya minálunk közkedvelt étek, bár megmondom az őszintét régen csak nagyapám által készítettet ismertem, ma már ettem jó pár félét. A kocsonya előéletét már leírtam, így ezzel most nem is foglalkoznék. Ez a zselés állagú, húsleves ízű étel mellet nem lehet csak úgy elmenni, valaki utálja, valaki imádja, de én még olyan emberrel nem találkoztam, aki ne ismerné. De lássuk a receptem 12 - 14 tányérra:

1 csülök (80 dkg - 1 kg)

3 köröm

60 - 80 dkg sertés hús (fej, csülök, vagy amit szerettek)

sertésbőr

3 szál sárgarépa (erősebb, vastagabb)

3 szál fehérrépa és a zöldje

3 kisebb fej vöröshagyma

15 - 18 gerezd fokhagyma

3 tk egész fekete bors (teatojásba)

1 tk őrölt kömény

 só ízlés szerint

A körmöt a hentessel felvágatom, a csülköt kicsontoztatom, majd otthon a csülökhúst nagyobb darabbokra vágom, a bőrével együtt. A húst, a körmöt, és a bőrt szépen letisztogatom, érdemes a bőrről lekaparni a zsír egy részét, majd leveses fazékba, hideg vízbe teszem, és kis lángon főzőm kb. 4 - 5 órát. Amikor elkezd hab képződni a tetején, lehabozom, lehet rá fedőt tenni, de nem szükséges. Mikor kész, a csontról könnyen elválik a hús, és a zsír lezárom, majd egy kis hideg vizet öntök hozzá. 15 percig állni hagyom, majd leszűrőm kis tálkákba, amelyekbe szétosztom a húst, a bőrt, a körmöket és a zöldséget ízlés szerint. A maradék csontot a cicák, vagy kutyák kapják meg :) Én, ha jó hideg van, akkor kb. 2 - 3 óra alatt kész van, de másnapra biztos a siker.

dscf2965.JPG  

A bejegyzés trackback címe:

https://halbanpacolt.blog.hu/api/trackback/id/tr937141755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása